Room/kamer/ZIMMER! - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Luuk Laarhoven - WaarBenJij.nu Room/kamer/ZIMMER! - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Luuk Laarhoven - WaarBenJij.nu

Room/kamer/ZIMMER!

Door: LuukZurich

Blijf op de hoogte en volg Luuk

03 Oktober 2010 | Zwitserland, Zürich

Eindelijk een kamer! Dat is het belangrijkste nieuws van deze week. Nadat mijn periode in het pension dreigde te verstrijken heb ik uiteindelijk toch een plekje kunnen bemachtigen in de gemeenschap die Zurich heet. Jezus C. wat is dat lastig hier. Ik denk dat ik wel 15 kamers/appartementen heb gezien en het meest frustrerende is nog dat er elke keer nog 20 geïnteresseerden waren. Daarbij komt nog het feit dat ik maar zes maanden hier ben en de meeste WG’s (Wohnung Gemeinschaft) op zoek zijn naar iemand voor tenminste 1 jaar. Maar gelukkig geen betonnen bed onder de Munsterbrucke maar een eigen zimmertje.
Uiteindelijk heb ik mijn kamertje gevonden aan de Rautistrasse nummer 12 in Kreis (wijk 9) van Zurich.

Verder hobbelt het leven hier langzaam aan door. De eerste bezoekjes zijn al ingepland dus ik ben ‘rustig’ het uitgaansleven aan het verkennen. Normaliter zijn de weekenden om uit te rusten maar daar komt hier weinig van terecht. Maar goed, we kunnen bij SAP de hele week uitrusten ;-)

Vandaag (zondag 2 okt) de Zurichse derby Grasshoppers-fc Zurich bezocht met Tim (collega). We gingen natuurlijk voor de goedkoopste kaarten en die hadden we. Alleen zaten we midden tussen de Ultra's (hoe ze de phoolie’s hier noemen), dus 2x 45 minuten op de Curva Sud. Einduitslag en conclusie; (gelukkig) 1-2 voor de FC en slecht voetbal maar goede sfeer (lees vuurwerk en zingen).

Bij het ‘thuis’ komen (moet er nog aan wennen) links en rechts wat zitten vogelen met de VPN van de UvT met als eindresultaat om 19 uur Studio Sport met het bord op schoot en de laptop ernaast. Mooier kan het weekend niet eindigen!!

Ps. Adres is, Rautistrasse 12, BW floor 3, zimmer 2, 8047 Zurich Zwitserland

Ps(2). Tip1; Ga nooit in het buitenland naar de kapper....na 10 jaar is mijn matje bij de Turkse kapper achtergebleven (sorry Smullie, heb Johnny al gebeld)

  • 04 Oktober 2010 - 10:25

    Tosca:

    He Luuk!
    Leuk om je verhaal te lezen. Werkze deze week! En dat matje groeit wel weer aan, haha. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 10 Aug. 2010
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 19370

Voorgaande reizen:

10 September 2010 - 16 Maart 2011

StageLaasje

Landen bezocht: