Sportiviteitsprijs und Muskelkater - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Luuk Laarhoven - WaarBenJij.nu Sportiviteitsprijs und Muskelkater - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Luuk Laarhoven - WaarBenJij.nu

Sportiviteitsprijs und Muskelkater

Door: LuukZurich

Blijf op de hoogte en volg Luuk

11 Oktober 2010 | Zwitserland, Zürich

Deze vierde week in Zurich is vooral gericht op sport en gezondheid. Nu moet ik er zelf ook een beetje aan wennen want door alle kamer- en werkperikelen is er van sporten niet veel terecht gekomen.

Gezondheid was de laatste tijd ook aardig ver te zoeken. Het feit dat het gebruikelijk is om hier met de lunch uitgebreid te gaan eten, draagt daar niet aan bij. Nu was Luuk tussen de middag een normale Hollandse boterham gewend en niet 2x warm eten op een dag. Nu ben ik van dat patroon een beetje afgestapt en probeer ik in ieder geval tussen de middag niet zo zwaar meer te eten.

Maar goed, sporten daar was ik gebleven. Mijn hardlopen-schoenen die trouw elke keer meeverhuisden bleven me maar ongebruikt aanstaren vanuit de kast. Ik heb ze dus maar mee naar buitengenomen voor een rondje richting de Uetli-berg. Aangezien ik de avond ervoor het een en ander aan gele pretcilinders had binnengewerkt liep het zweet als een ware waterval uit mijn poriën en was mijn temperatuur gestegen naar heetheid(+2). En toen moest de berg nog komen, gelukkig was het daar erg schon en koel dus kon ik een aardig tempo pakken, nog wel bijna overreden door de trein maar dit terzijde.

Deel 2 van de sportiviteitprijs van deze week was de eerste training bij de plaatselijke zurichse hockeyvereniging. De Red Sox, uitkomende in de 2. Bundesliga. Helaas is alles in het Zwitsers Duits, inclusief de beginpreek dat er niet zoveel gekut mag worden op de training (het is ook overal hetzelfde ;-). Door al het enthousiaste ge-ren van het weekend begonnen de spieren bij het inlopen al te zeuren en toen moest de training nog beginnen. De oefeningen waren niet heel erg lastig en ook de taalbarrière was geen ernstige belemmering. Daarnaast spelen er +/- 7 a 8 Nederlanders mee dus meer Hollandse slechte grappen dan Germaans gebrabbel. Na de training nog een klein biertje om vervolgens naar huis te gaan.

De dag erna was natuurlijk lijden als een otter dus op mijn werk gelijk het duitse woord voor spierpijn geleerd; Muskelkater.

  • 11 Oktober 2010 - 20:10

    Thierry:

    Woonde gij voort in een blokkendoos ja:) Hoop dat je daar wel mag roken dan!
    Tot vrijdag ouwe kikker.
    Halleee

  • 12 Oktober 2010 - 06:07

    Zuster:

    Hahaha weightwatchers jus d orange! Tot de 28ste. Het staat nu vast. X zus

  • 15 Oktober 2010 - 22:31

    Willemijn:

    Hey Luuk,
    Ten eerste van harte met je aankomende oomschap! Superleuk!!! Leuk om je verhalen te lezen en nog super bedankt voor je kaartje. Hier alles rustig in het Udenhoutse op een opgeblazen pinapparaat na dan, haahaha, gebeurt hier ook nog iets ;-)
    ook groetjes van jacques.
    veel liefs uit den Baksenbosch

  • 16 Oktober 2010 - 17:32

    Annelies:

    Hey Luuk,
    Lekker sporten, nu het juiste eetpatroon weer, de alcohol laten staan, dan komt het weer helemaal goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 10 Aug. 2010
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 19074

Voorgaande reizen:

10 September 2010 - 16 Maart 2011

StageLaasje

Landen bezocht: