Travel and first day@Switzerland - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Luuk Laarhoven - WaarBenJij.nu Travel and first day@Switzerland - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Luuk Laarhoven - WaarBenJij.nu

Travel and first day@Switzerland

Door: LuukZurich

Blijf op de hoogte en volg Luuk

11 September 2010 | Zwitserland, Zürich

Momenteel zit ik aan Stauffacherstrasse terug te blikken op de komende dagen beginnend met de vooravond van een nieuw avontuur.

Nadat al de formaliteiten eindelijk waren afgerond (lees: working permit, contract, supervisor UvT etc.) en afscheid was genomen van de matties, Loosjes en Rabobank Nederland, mocht het adventure beginnen!

Vervolgens de T-reis vanaf het vertrouwde Utreg naar mijn woonplaats de komende zes maanden, Zurich. Het romantische aan een slaaptrein is er eigenlijk snel van af, kakkelende Amerikanen die heel de nacht allerlei Emsterdam-clichés opratelen en een stinkende vrouw naast me die snurkt en een snor heeft. Maar goed.....de stoel is op zich oké en mijn volgeramde Ipad draait overuren....en voor nog geen zestig euro moet je niet al teveel zeuren. Dan had ik maar voor een paar tientjes meer een bedje moeten boeken. De geplande slaapuren zijn wel naar enkele kwartiertjes gereduceerd dus met gaarheidlevel hors categorie, bij Zurich Hauptbahnhof uitgestapt.

De trouwe Blackberry (/Google Maps) leidde mij ultrasnel door alle steegjes richting het geboekte pension. Ik heb al wel gezien dat het leven hier vooral ’s nachts afspeelt en dat er veel gelegenheden zijn waar ‘gedanst’ wordt ;-). De grootste verrassing is nog wel de aanwezigheid van een ‘Hooters’ tegen over mij in de straat (ik hoef sommigen niet uit te leggen wat dat inhoud). Het pension/kafi ziet er prima uit, beetje koffie zitten drinken met de kastelein en zijn vriendin, die doodleuk Nederlands tegen mij begint te praten. Zo leer ik nooit beter Duits zum sprechen oder to increase my english.

Helaas is het niet gelukt om PSV-NEC hier aan de gang te krijgen, dus na een frisse douche een wandeling door het centrum gemaakt. Eerst ‘mijn’ buren nog begroet, ze stonden in de deuropening te ‘snoozen’ en heb ze maar netjes gedag gezegd. Volgens mij hebben ze thuis kippen want ze hebben alleen maar dons aan. De weg vervolgd langs nog meer lugubere tenten om vervolgens terecht te komen in het sjieke gedeelte van de stad.....en het doet haar naar eer aan.....Zurich is een verbastering van Zu Reich, heb ik mij laten vertellen.

Na het goede nieuws van Smullie (3-1 in EHV) nog
een biertje gedronken in de bar onder het pension en rustig naar boven om een verloren nacht inhalen. Morgen weer een dag vol van verkenningen. Ik zeg tjusss....

ps. Flatscreen tv is leuk, maar alles nagesynchroniseerd is echt klote....zelfs Top-Gear.....gatver



  • 12 September 2010 - 11:18

    Fam De Jong:

    Hoi Luuk, wie geht's?? Anne-Marie moet hartelijk lachen omdat ik niet weet wat hooters betekend; dacht meer aan mutsen..haha.
    Ja die fossielekes weten ook niet alles!!
    Wij zullen je bezigheden daar in der Schweiz volgen.
    Hier is het petweer, het regent de hele morgen al!
    Hoe is het weer daar?
    succes bij SAP
    Groetjes van Tante ria en thijs en anne-marie

  • 12 September 2010 - 11:55

    Lieke:

    Hi Luukie,

    Goed te lezen dat je pension oké is! Leuk dat Zürich bevalt. Nog een paar dagen relaxen voordat je woensdag aan de slag gaat. Hier is het weer slecht. Bar slecht...nadat we gisteren toch de 24 graden haalden. Hoe is het weer bij jou?
    Skype werkt niet bij ons. Net met mama geprobeerd en ze hoort mij niet. Ik haar wel...dus we kopen nog een microfoontje, want dit is wel handig!

    Interessant om alle foto's te zien. Fijn dat je goed geslapen hebt vannacht.

    x zus


  • 12 September 2010 - 12:34

    Bonnie:

    Heey Luuk, dat ziet er allemaal prima uit! Leuk om je verhalen bij te kunnen volgen! Veel plezier en succes in je nieuwe stad..
    groetjes Bon

  • 12 September 2010 - 14:41

    Joke :

    Hoi Luuk ,leuk dat we jou via dit blog kunnen volgen.Dus goed aangekomen na 'n vermoeiende reis,het tennis zal je daar wel kunnen volgen dus dan wordt je fan van Federen en niet meer van PSV groetjes Joke

  • 12 September 2010 - 16:40

    Fam. Van Laarhoven:

    Luuk, heel leuk om je via jouw verslagen te kunnen volgen wat je allemaal beleeft in Zurich. Nog een paar dagen en dan kun je al echt aan de slag bij SAP. We zullen je in ieder geval goed op de hoogt houden van wat er hier allemaal gebeurt. De unense mert daar zijn we niet naar toe geweest. het weer was nat en koud. De uitslagen van het hockey weet je al. Via skype kunnen we dagelijks contact met je hebben.Dat werkt echt heel goed. Groeten van je ouders

  • 13 September 2010 - 08:09

    Liefste Nicht Patty:

    He Luuk!!!!
    Wat fijn dat je goed bent aangekomen en dat je pension er goed uitziet! Hooters aan de overkant hahahaha en dat wist je niet van te voren? Daar heb je niet toevallig je pension op uitgekozen?

    Ik vind het onwijs stoer dat je dit doet. Wat een ervaringen zul jij opdoen! Heel veel plezier en werkze woensdag.

    Groetjes,
    Patty

  • 13 September 2010 - 08:38

    Annelies:

    Hoi Luuk, Veel plezier met je werk in Zurich. Leuk dat wij kunnen lezen wat je allemaal meemaakt. Geniet ervan.

  • 13 September 2010 - 09:47

    Vahid:

    Hey Luuk,

    zo te horen ga je het daar heel leuk hebben. Veel dansgelegenheden, dus leef je uit zou ik zeggen.

    Ik hou je log bij.

    Gr. Vahid

  • 13 September 2010 - 11:20

    Heidi:

    Ha die Luuk,

    Wat gaaf allemaal! (vooral hooters hahahaha) Dat gaat helemaal goed komen met jou de komende maanden. Geniet ervan en we blijven je volgen. Succes!!! Groetjes Heidi

  • 13 September 2010 - 17:02

    Kevin:

    Nice boske en gelukkig in de buurt van de betere dansgelegenheden, toevallig nog een dependance van de Mardi Gras aanwezig, kun je vragen of ze ook goede insurance hebben.

  • 13 September 2010 - 17:52

    Gijs:

    Luuk! Gaaf, ziet er sjiekie uit daar. Ik blijf je volgen en veel succes bij SAP.

    ps. Als je de kans krijgt, vraag of ze een stageplek hebben voor een half jaar vanaf 1 November. Kan ik ook mijn duits ophalen!

    ciao,

    Gijs

  • 14 September 2010 - 09:40

    Jojo En De Familie:

    Hoi Luuk,
    Het ziet er allemaal mooi uit bij je.
    En Hooters, ja wat moet ik daarop zeggen!!!! Toine vond in Cancun de cola light bij HOOTERS het lekkerste smaken, hij was er niet weg te slaan.
    Dus die is volgens mij wel een beetje jaloers,
    op de glaasjes Cola Light, hahaha

    Nou ik ga je veel succes wensen, voor morgen, je eerste werkdag.

    Dikke knuffel, en groetjes van ons allemaal.

  • 15 September 2010 - 17:17

    Corrie Hendrikx:

    Hoi Luuk,
    Hoe staat het ermee?Vanmorgen onder het koffiedrinken met jullie pap hadden we het er over waar jij verzeild bent geraakt, jij dacht dat ze daar veel kippen hadden,Ma ja, alles went! Is je eerste werkdag een beetje meegevallen?Ik vind het wel stoer van jou, en denk dat je een hoop ervaring opdoet dat goed opgeslagen wordt!
    Luuk het gaat je goed wij blijven je Zwitserse leven volgen. Groetjes, tante Corrie oom Cor.

  • 19 September 2010 - 08:43

    Corné:

    Ha Luuk,

    Mooi om je verhalen te lezen! ik denk dat dat wel goed gaat komen met jou in Zurich! Wie weet komt er nog een zurich teamweekendje;)Hoe waren je eerste werkdagen ?

    Zoals je weet is de eerste overwinning binnen tegen de boeren uit Gilze-Rijen. Vanmiddag tegen D.E.S (door eendracht sterkt;))

    Veel plezier daar nog en succes met je stage

    X

  • 22 September 2010 - 19:08

    Antoon En Riet:

    Hallo Luuk.
    Zo kom je nog eens ergens,knap wat je allemaal doet Luuk ,het is een hele ervaring .
    Ik heb vanmorgen met je moeder gewerkt op het Bejaarde huis ,weer gezellig bijgepraat ,zo blijf ik wel op de hoogte van jou avontuur .
    Luuk de groetjes van Antoon en Riet en een pootje van Sammi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 10 Aug. 2010
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 19371

Voorgaande reizen:

10 September 2010 - 16 Maart 2011

StageLaasje

Landen bezocht: