Knabbenschiessen und arbeiten - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Luuk Laarhoven - WaarBenJij.nu Knabbenschiessen und arbeiten - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Luuk Laarhoven - WaarBenJij.nu

Knabbenschiessen und arbeiten

Door: LuukZurich

Blijf op de hoogte en volg Luuk

18 September 2010 | Zwitserland, Zürich

Het tweede verslag vanaf het Zwitserse front. Hierbij een kleine schriftelijke compilatie van de afgelopen paar dagen.
Het einde van het weekend, het eerste Zuriche weekend wel te verstaan. Hoewel ik hier aardig aan het wennen ben is het af en toe wel eenzaam. Het wel relaxt om met iemand langer dan 3 zinnen te praten en dat zijn dan wel de momenten dat je de Loosjes mist, alleen komt het daar ook niet altijd voor dat er 3 nuttige zinnen na elkaar verteld worden.....maar dit terzijde.

Ik moet zeggen dat door al die vrije tijd, ik wel de mogelijkheid heb om veel van de stad te zien. Maandag was het hier een ‘feestdag’, Knabbenschiessen of zo iets. De appetijtelijke dame van de Swiss.com (telecom) winkel vertelde mij dat het een soort kermis/markt was. Zij wist natuurlijk niet dat ik uit Tilburg kom dus bij het aankomen bij ‘hun’ kermis ben ik na een uurtje huiswaarts gekeerd. Het was meer een combinatie van een paar attracties en een gigantische knoflook/raclette/bierworst-walm, beetje treurig.
Ik moet wel een ding bekennen, het openbaar vervoer is hier super goed geregeld, alles rijdt op tijd en overal zijn bussen en trams te vinden. Dus was weer snel ‘thuis’ van mijn kermis-avontuur.

Naast al die verkenningsvluchten met de tram door de stad ben ik ook druk op zoek naar een permanent stay. Er zijn wel wat opties alleen het is erg duur, waarschijnlijk gaat dit wel een groot deel van mijn stagevergoeding opslokken. Maar goed, we moeten er wel netjes bij zitten de komende maanden! Oh ja, ook niet onbelangrijk, volgens de Big-Mac-index (een indexering waarbij het product over de hele wereld hetzelfde is behalve de prijs) staat Zurich op nummer 1, dus ik heb zojuist, ’s werelds duurste Big Mac op, en hij (of zij, is Big Mac vrouwelijk?) was het meer dan waard!

De laatste vrije dagen van de week stonden in het teken staan van mijn verblijfsvergunning regelen, huisbezoeken en naar de training van de plaatselijke hockeyclub daarnaast heb ik weer
aardig wat verkend. Ik ben richting de Zoo geweest en dat is een leuk ritje met de tram berg-op en lang de Zurichse UvT, bovenaan de berg aangekomen bleek ook het hoofdkantoor van de FIFA te zitten. Dus even naar binnen gelopen en de wereldbeker opgehaald.....hij hoort toch eigenlijk in Nederland. De eerst volgende keer neem ik ‘m meer naar NL.

De afgelopen dagen waren behoorlijk zwaar geweest. Bij SAP is het erg goed, veel jonge toffe mensen maar de dagen zijn zwaar. Daarnaast ook nog steeds erg druk met het zoeken naar een kamer. Dat is echt een probleem hier. Ik heb van de week ook de eerste kijkavond van mijn leven gehad....pff niet echt voor mij maar goed. We blijven nog even doorzoeken.

Vanmorgen (lees; zaterdag) mijn eerste bezoek gehad! Maaike en Bassie kwamen ontbijten, nadat ze vanuit Italie weer richting Londen gingen! Was erg gezellig. Nou ik ga weer verder met weekend vieren.....de groeten uit Zuri

ps. excuses voor de door-elkaar lopende tijdslijnen.....

  • 18 September 2010 - 12:41

    Luuk Van Laarhoven:

    Excuses voor de schrijf/taalfouten....

  • 21 September 2010 - 16:12

    Thierry:

    Luukster ouwe Zurichganger:)
    Grappig je verhalen zo te lezen. Hoop dat je snel beetje relaxte woonruimte kunt vinden, want anders gaat je halve stage vergoeding toch maar naar hooters. Gezellie van Bassie en Maaike om even langs te komen en voor jou een lekkere afleiding. Relaxte mensen ga je vanzelf nog ontmoeten, dus dat komt wel goed. Heel veel plezier nog daar en ik hou je in de gaten maat. Hallee

  • 21 September 2010 - 19:24

    Ome Cor:

    Hoi Luuk,
    Gisteren en vandaag heb ik met jullie pa gewerkt, gisteren was het zo koud dat jullie pa de kachel in ons tuinhuisje heeft aangemaakt ( niet figuurlijk hoor want dat zal hij nooit doen) maar flink stoken vind hij fijn.
    Vandaag hebben we een rij hoge bomen gesnoeid hij op de hefmast en ik in de tractor en dan riep hij elke keer OMHOOG ……..ZAKKEN ,morgen kan hij dus veel takken ruimen.
    Terwijl ik dit zit te schrijven denk ook aan de vraag van Maartje of er nog oude films zijn voor het weekend van de familie van Laarhoven in de Ardenne en dan zie ik het beeld van een kleine Luuk voor me die op vier jarige leeftijd met Bram van tante Ria een feest koe staat te aaien .
    Maar ik zie ook Luuk als een jarig manneke op de schoot van zijn trotse vader terwijl zijn moeder trots toekijkt, nu 27 jaar later zijn ze nog even trots op jou als het over jou hebben.
    Luuk ik hoop dat je stage heel leuk vindt en dat het je weer een ervaring rijker maakt.
    Groetjes ome Cor

  • 23 September 2010 - 18:25

    Riet Wijnen:

    Hallo Luuk.
    Even een berichtje uit het regenachtige Zundert.
    Hoe is het Wereldreiziger
    Zo kom je nog eens ergens ,knap wat je allemaal doet Luuk een hele ervaring.Ik heb gisterenmorgen met je moeder gewerkt op het bejaardehuis ,weer gezellig bijgepraat ,zo blijf ik wel op de hoogte van jou avontuur.
    Luuk ,sterkte met het zoeken naar een nieuwe woning .
    De groetjes van Ome Antoon ,tante Riet en een pootje van Sammi

  • 28 September 2010 - 11:15

    Rick:

    Designstoeltje, designtafeltje, designvloertje, designlaptopje...Zo zie je maar weer dat we je toch wat smaak hebben bijgebracht in de Loosjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 10 Aug. 2010
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 19373

Voorgaande reizen:

10 September 2010 - 16 Maart 2011

StageLaasje

Landen bezocht: